Naczepa Chłodnia czy Izoterma? Wybór i Użytkowanie

Co będziesz przewozić? Klucz do wyboru naczepy

Pierwszym i najważniejszym pytaniem, które powinniście sobie zadać, jest to, jakie towary będziecie przewozić. To absolutnie podstawowa informacja, która determinuje wybór odpowiedniego typu naczepy.

Uniwersalność czy specjalizacja?

Jeśli klient nie jest pewien, jakie towary będzie przewoził, zazwyczaj doradzamy wybór naczepy chłodni o najbardziej uniwersalnym zastosowaniu. Jednakże, gdy zakres przewożonych produktów jest już określony, możemy dobrać rozwiązanie idealnie dopasowane do Waszych potrzeb. Przykładowo, jeśli planujecie transport kwiatów, naczepa musi mieć odpowiednią szerokość wewnętrzną. Wożenie kwiatów z Holandii to typowy przykład, gdzie wymagana jest chłodnia kwiatowa z odpowiednią kubaturą, ponieważ kwiaty często jadą na wózkach. Natomiast przewóz mięsa wymaga zupełnie innej, specjalistycznej konstrukcji. Istnieją również chłodnie dwukomorowe czy przeznaczone do podwójnego załadunku. To właśnie Wy, klienci, musicie nas nakierować, mówiąc nam, co będziecie wozić, a my z naszej strony doradzimy najlepszy pojazd. Nawet jeśli sami nie macie jeszcze pełnej wiedzy o specyfice danego przewozu, nasze doświadczenie pozwala nam podpowiedzieć, co najczęściej przewozi się na danych relacjach – na przykład, że z Holandii to na 80% będą kwiaty lub sery z Gołdy.

Trasy i specyfika transportu

Kolejnym ważnym aspektem jest rodzaj relacji transportowych – czy będą to krótkie czy długie trasy, dystrybucja lokalna czy transport dalekobieżny. Do każdego z tych typów przewozów my dobieramy odpowiedni pojazd, który zapewni optymalne warunki i efektywność.

Chłodnia czy izoterma? Zrozum różnice i wymagania

Podczas gdy izoterma jedynie izoluje temperaturę od środowiska zewnętrznego, chłodnia wyposażona jest w agregat, który aktywnie kontroluje i utrzymuje zadaną temperaturę, zarówno chłodząc, jak i grzejąc. Wybór między nimi zależy od precyzji, jakiej wymaga ładunek.

Codzienność pracy kierowcy

Dla kierowcy jazda na chłodni czy izotermie jest często łatwiejsza niż na „firance”. Nie ma potrzeby spinania pasów, odpinać czy zapinać plandeki, co znacznie ułatwia proces załadunku i rozładunku, zwłaszcza pod rampą. Mniej jest też wahań temperatury i związanych z tym problemów z materiałami, takimi jak stal, które mogą się odkształcać.

Jednakże, obsługa chłodni wymaga pewnych specyficznych umiejętności. Kierowca musi być przeszkolony z obsługi agregatu, w tym sprawdzania jego pracy, prawidłowych nastaw temperatury oraz obsługi termografu, czyli drukarki do wydruków temperatury z trasy. Te podstawowe informacje przekazujemy kierowcom, aby mogli zapewnić odpowiednie warunki przewozu w temperaturze.

Stabilność pracy i rentowność przewozów chłodniczych

Branża chłodnicza i przewóz towarów w kontrolowanej temperaturze oferuje znacznie większą stabilność pracy przez cały rok. Towary spożywcze czy leki to produkty, na które zawsze jest zapotrzebowanie, niezależnie od koniunktury gospodarczej. Jak to mówią, „ludzie jeść nie przestaną”. Klienci w tej branży rzadko narzekają na brak pracy, a często wręcz poszerzają swoją flotę, co świadczy o stabilności rynku.

W przeciwieństwie do transportu plandekowego, który jest bardzo wrażliwy na wahania w gospodarce (np. słabsza koniunktura w budownictwie czy rolnictwie od razu odbija się na zleceniach na przewóz stali, nawozów czy cegieł), branża chłodnicza charakteryzuje się stałymi kontraktami i mniejszym ryzykiem przestojów. Chociaż stawki mogą być tylko o 10-20% wyższe, to stabilność rynku i długie trasy przekładają się na bardziej przewidywalny i pewny zysk.

Koszt zakupu: Inwestycja w przyszłość

Wartość naczepy chłodniczej jest znacząco wyższa niż naczepy plandekowej – nawet ponad dwukrotnie, a czasem dwu- lub trzykrotnie. Nowa „firanka” kosztuje około 100 000 zł do 120 000 zł, podczas gdy nowa chłodnia to wydatek rzędu 250 000 – 300 000 zł. W przypadku używanych pojazdów różnice są podobne: używana firanka to około 50 000 zł, a chłodnia to 100 000 – 150 000 zł.

Sam agregat chłodniczy może kosztować tyle, co cała naczepa plandekowa. Chłodnia bez agregatu to wydatek rzędu 150 000 – 200 000 zł, a do tego dochodzi koszt agregatu około 100 000 zł. Ta różnica w cenie wynika z zaawansowanej technologii, izolacji i specyficznych wymagań konstrukcyjnych.

Serwis i certyfikaty: Niezbędne formalności

Kluczowym elementem w transporcie chłodniczym, szczególnie żywności, jest stan techniczny zabudowy i odpowiednie certyfikaty. W JDS Sp. z o.o. zapewniamy, że każdy pojazd, zanim trafi do sprzedaży, przechodzi szczegółową kontrolę techniczną i kompleksowy serwis. Nasi fachowcy mają wieloletnie doświadczenie w pracy z takimi pojazdami.

Certyfikaty FRC dla przewozu żywności

Do przewozu żywności wymagane są specjalne certyfikaty, takie jak certyfikat FRC, które potwierdzają odpowiedni stan i higienę zabudowy. Te certyfikaty mają określony okres ważności: początkowo 6 lat od nowego pojazdu, a następnie są odnawiane co 3 lata, z coraz bardziej szczegółową weryfikacją.

W JDS Sp. z o.o. pomagamy naszym klientom w uzyskaniu i odnowieniu tych certyfikatów. Kiedy importujemy pojazdy, często ich certyfikaty wygasają, dlatego bierzemy na siebie odpowiedzialność za ich odnowienie. W praktyce oznacza to, że potencjalny kupujący ma łatwiej, ponieważ otrzymuje pojazd z aktualnym certyfikatem, gotowy do pracy, a wymóg ten często leży po stronie załadowcy. Zapewniamy kompleksową usługę – do nas przyjeżdża firma, która wykonuje oględziny i wystawia certyfikat. Choć nie każdy przewóz wymaga certyfikatu FRC, w większości przypadków jest on potrzebny.

Finansowanie: Leasing, pożyczka, a może wynajem?

Zakup naczepy chłodni to poważna inwestycja, dlatego w JDS Sp. z o.o. zapewniamy kompleksowe wsparcie finansowe, dzięki któremu możecie szybko i wygodnie powiększyć swoją flotę. Oferujemy sprzedaż, ale również finansowanie pojazdów, profesjonalną obsługę serwisową oraz wynajem krótko- i długoterminowy samochodów ciężarowych, ciągników siodłowych i naczep. To kluczowa usługa, bo aż 70-80% naszych sprzedaży jest finansowanych. Klienci nie angażują własnych środków, lecz korzystają z finansowania zewnętrznego.

Leasing operacyjny: Najpopularniejsza opcja

Najczęściej spotykaną formą finansowania jest leasing. Jest to rozwiązanie elastyczne i stosunkowo łatwo dostępne. Umowa leasingowa jest z reguły tańsza od pożyczki leasingowej. Minimalny okres leasingu operacyjnego na sprzęt ciężki to trzy lata, ze względu na przepisy amortyzacji, a maksymalnie do pięciu lat. Większe firmy z poukładaną pracą i rynkiem przeważnie korzystają z leasingu operacyjnego, ponieważ wiedzą, że pojazd będzie im potrzebny przez dłuższy okres.

Współpracujemy bezpośrednio z Europejskim Funduszem Leasingowym (EFL), a także z Santander Leasing, Velo Leasing i Leasing Polska, co pozwala nam zapewnić szybkie i sprawne procedowanie wniosków. Dzięki dostępowi do platformy EFL 360, jesteśmy w stanie wygenerować ofertę, uzyskać decyzję i podpisać umowę nawet w ciągu jednego dnia. Wnioski są proste, a dokumenty finansowe – zazwyczaj PIT i KPiR dla jednoosobowej działalności lub bilans i rachunek zysków i strat dla spółki – są łatwe do przygotowania. Czasem wystarczy sam wniosek, jeśli klient ma już historię w EFL. Najważniejszym kryterium jest terminowość płatności.

Pożyczka leasingowa: Elastyczność dla mniejszych firm

Alternatywą dla leasingu jest pożyczka leasingowa. W tym przypadku to klient jest właścicielem pojazdu, a bank jest współwłaścicielem. Daje to większą elastyczność w dysponowaniu pojazdem – umowę można rozwiązać w każdej chwili, spłacić ją i sprzedać pojazd. Pożyczka leasingowa może być zawarta na krótszy okres, np. rok czy dwa lata, co jest niemożliwe w klasycznym leasingu operacyjnym na sprzęt ciężki.

Z pożyczki leasingowej korzystają częściej mniejsze firmy, które testują nowe projekty lub mają niestabilne kontrakty. Dzięki niej mogą zrezygnować z pojazdu nawet po kilku miesiącach. Udział pożyczek leasingowych w naszych transakcjach to około 10%, podczas gdy leasing operacyjny to 90%.

Wynajem krótkoterminowy i długoterminowy: Testuj, zanim kupisz!

Jeśli nie jesteście do końca zdecydowani na zakup lub chcecie bazować wyłącznie na wynajmie, oferujemy elastyczne opcje wynajmu naczep i ciągników siodłowych. Okres wynajmu może trwać od trzech miesięcy do kilku lat, ale najpopularniejsze umowy to 3-12 miesięcy z możliwością przedłużenia.

Wynajem to przewidywalne koszty. W czynszu zawarty jest serwis eksploatacyjny, ogumienie, hamulce, ubezpieczenie i podatek drogowy. Całe ryzyko związane z naprawami i awariami spoczywa na naszej stronie. Jest to świetna opcja dla tych, którzy chcą przetestować pojazd lub nową pracę, albo dla firm z sezonowością w branży, które potrzebują dodatkowego sprzętu tylko na szczyt sezonu.

Cena wynajmu zależy od długości umowy – im dłuższa, tym niższa stawka. Jeśli zdecydujecie się na dłuższy okres, sukcesywnie obniżamy czynsz, dostosowując go do stawek dla dłuższych okresów, np. po sześciu miesiącach wynajmu stawka zostanie obniżona do stawki półrocznej. Oferujemy również preferencyjne opcje wykupu wynajmowanego pojazdu. Aby wynająć pojazd, potrzebujemy podstawowych dokumentów rejestrowych firmy, danych reprezentanta, adresu parkowania i ewentualnie sprawdzamy bazę danych, jeśli firma nie ma długiej historii.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze finansowania?

Często klienci skupiają się wyłącznie na oprocentowaniu, szukając najniższej oferty. Jednak my zawsze staramy się uświadomić, że oprocentowanie to nie wszystko!. Bardzo ważna jest tabela opłat i prowizji, która często jest źródłem dodatkowych kosztów. Firmy leasingowe, które oferują bardzo niskie oprocentowanie, mogą zarabiać na ukrytych opłatach za usługi takie jak wystawienie aneksu, obsługę mandatu (nawet 500 zł za każdy), wcześniejszą spłatę umowy czy przywrócenie rozwiązanej umowy (nawet 3000 zł).

Dlatego nasza rola to nie tylko wygenerowanie oferty, ale także doradztwo. Dzielimy się naszym doświadczeniem, aby chronić klientów przed nieoczekiwanymi kosztami i "kruczkami". Wiemy, które firmy leasingowe podchodzą bardziej elastycznie, a które restrykcyjnie. Naszym celem jest zapewnienie Wam najkorzystniejszej oferty, która będzie odpowiadać Waszej sytuacji finansowej i potrzebom.

Wsparcie po zakupie: Nasza rola jako partnera

W JDS Sp. z o.o. nasza relacja z klientem nie kończy się na sprzedaży czy wynajmie. Zapewniamy wsparcie posprzedażowe. Chociaż formalnie na pojazdy używane nikt nie udziela długoterminowych gwarancji, to w przypadku problemów, które pojawią się w krótkim czasie po zakupie, reagujemy i pomagamy rozwiązać problem – czy to poprzez naprawę, poprawę, a nawet wymianę pojazdu.

Zależy nam na budowaniu długofalowych relacji i zaufania. Wiemy, że uczciwe podejście i pomoc w trudnej sytuacji to najlepsza rekomendacja. Klienci, którzy doświadczyli naszego wsparcia, często do nas wracają i polecają nas dalej. Choć większość klientów z całej Polski serwisuje pojazdy lokalnie ze względu na koszty i czas dojazdu, to dla tych z okolicy świadczymy bieżący serwis posprzedażowy, w tym wymianę ogumienia czy hamulców. Pomagamy również w załatwieniu części zamiennych, zwłaszcza tych trudno dostępnych na rynku.

Dlaczego wybrać JDS?

Jesteśmy dumni z naszego doświadczenia, które wiezie sukces. Działamy od 2007 roku, specjalizując się w dostarczaniu wysokiej jakości pojazdów używanych z Europy Zachodniej. Co nas wyróżnia?

Jakość i sprawdzony sprzęt

Jesteśmy bezpośrednim partnerem marki Krone, co oznacza, że oferujemy wyłącznie naczepy od pierwszego właściciela. Każdy pojazd przechodzi szczegółową kontrolę techniczną i kompleksowy serwis. Sprawdzamy wszystkie punkty, aby pojazd wyjechał od nas w pełni sprawny i niezawodny. Choć nie udostępniamy pełnej historii pojazdu, na pytania o naprawy czy lakierowanie zawsze udzielamy szczerych odpowiedzi. Wykonujemy również zabiegi poprawiające estetykę pojazdu.

Kompleksowa obsługa i doradztwo

Oferujemy kompleksowe rozwiązania: sprzedaż, finansowanie, profesjonalną obsługę serwisową oraz wynajem. Wierzymy, że nasza wartość dodana to nie tylko produkt, ale cała otoczka doradztwa i wsparcia.

  • Indywidualne podejście – Doradzamy, jaki typ naczepy wybrać, bazując na Waszych konkretnych potrzebach i rodzaju przewożonego ładunku.
  • Uproszczone procedury finansowania – Nasza współpraca z firmami leasingowymi, w tym dostęp do ich platformy dealerskiej, pozwala na szybkie i efektywne procedowanie wniosków, często w ciągu jednego dnia. Oznacza to, że cały proces jest kontrolowany przez nas, a Wy, jako klienci, nie musicie martwić się formalnościami. Co więcej, oferujemy bonusy w postaci rabatów przy zakupie pojazdu, jeśli skorzystacie z naszego finansowania.
  • Wsparcie po sprzedażowe – Nasi klienci mogą liczyć na wsparcie nawet po zakupie, zarówno w kwestii serwisu, jak i pozyskania części zamiennych.
  • Szeroki zasięg działania – Działamy ogólnopolsko, a nawet europejsko i pozaeuropejsko. Komunikujemy się w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Istnieje również możliwość dostarczenia zakupionego pojazdu do klienta.

Podsumowując, wybór naczepy chłodni czy izotermy to złożona decyzja, która wymaga uwzględnienia wielu czynników. W JDS Sp. z o.o. jesteśmy gotowi wspierać Was na każdym etapie – od wyboru odpowiedniego pojazdu, poprzez elastyczne finansowanie, aż po wsparcie posprzedażowe. Stawiamy na jakość, doświadczenie i długofalowe relacje, aby Wasz sukces był także naszym sukcesem.

INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Preferencyjne

Umożliwiają Serwisowi zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie Serwisu, np. preferowany język lub region w którym znajduje się Użytkownik.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).